03 May 2010

Food,Places,People...


Ni lah  raspberry puding with jelly ,fruits and kismis..setelah itu,kita bekukan dan Voilla!! kita MAkan!!..Perghhh...meleleh tak meleleh...hhah..Saya ada janji ngn kawan-kawan unitbatch akan masakkan mereka sesuatu yang istimewa.Teringin sangat nak rasa air tangan saya..Yelah,budak-budak nih anak-anak orang kaya,mana lahh pernah jejak dapur.Masak air pun belum tentu pandai..Hehe..mereka kate sedap.Well..tengok la anok sapo nie...


Nie  pulak 'masterpiece' saya sewaktu posting OBG.. maksudnya ,Obstetric and Gynaecology, dengan kata nama Melayu, unit sakit puan...Hah, punyer la banyak masa terluang sampai siap satu lukisan..Teringat masa SPM,saya tak ambik pun SEni..Yelah,saya sorang je calon Seni yang berminat,takkan nak buat seni..sedangkan Add Math,Math,Physic,Biochem punyer kerja rumah pun tak terlarat nak buat..Tu belum lagi kerja-kerja dalam kelab-kelab dan persatuan..Memang GK btol aku nih..(-_-)"...Wanted sungguh!!Tapi, setiap pengalaman itu berharga buat  saya..
Apa yang saya belajar akan saya aplikasikan untuk kemashalatan ummah dan masyarakat di sekeliling saya
(MSA Mangalore la tue) Masin mulut ibu nanti, mana lah tahu aku jadi YB kt Segamaat tu nanti..uishh.. Takot  plak dengar..Politics...bukannya bersih sangat..Fitnah berleluasa,tak kira siapa..Nauzubillah..!!


Wahhh.!!! rindu gilerrr gilerr nak minum air nih<3<3<3!!Nie lah, the famous Green apple milk shake of Chefs..lagi-lagi dengan aiskrim vanilla..wuuhhh..sedapnyaaa!!!!


Ini pulak tempat 'fevret' saya dan Faten beli buah..Alah yang kat ngn Bangunan LEo jual perabot.Kalau nak pergi sana cakap kt anna aoto tue," Karanggalpadi road hogi."..Hogi tue dalam Kannada means pergi..Bli buah mangga yang ade tompok-tompok hijau siket.Bagi saya,buah mangga yang ader tompok merah tu tak sedap..ade kelatnya..Tapi, terpulang kalau anda nak merasa..Hehe,mungkin bukan nasib saya..Asyik dapat yang kelat jer... 


Sejurus selepas end posting,kami pun bertolak ler ker tempat tumpuan manusia yang baru di buka ini..Tkde pape pun..Opps..namenyer City Centre..masa pergi ader la Spar market..Huiyooo!!! Kalau ikutkan hati,nak je lompat-lompat kat situ jugak sebab heppy sangat tengok market yang sangat besar tue..Ala-ala Jusco,Giant,Tesco gitu..yuhuuu.....


badut-badut yang ceria menyambut para tetamu..


Nie Jiran sebelah rumah,512 Blok B Maharaja residency Balmata Road...Yang baju merah kak Shu, yang 
baju biru tue kembar nama saya, Kak Hawa..Ooppss.sudah di'booked' yer mereka ini..hihiih...


Pasar sayur kat hujung..Sebijik kat Malaysia..Tapi yang sengalnya..tempat entrance memang sangat tidak strategik..menyusahkan pelanggan..ader ker letak market nie kat tingkat 5..Tinngi tue..Macam mana nak angkut barang-barang?? Lif dah ler muat2 2 troli dan 5 orang manusia..Huishh...Memang mereka begini..tidak systematic langsung..
No wonder lahhh... (@_@)


nggeeee..!!! minat tengok bende lembik nih...Meriah..!!


Kak Mus and Kak Hazimah..pun ade jugak..hehhe.tengah cuba pai dan ayam golek yang dijual kat situ..huhuh..

Akhirnya,kami pulang dengan 2 troli besar..sebab bukan ape..banyak beli BB(Bantal **n**T)..heheh..Rumah kami nie takde kerusi,tapi meja ader dua.hehhe..dan setelah beli segala sayur mayur,saya dapati takdelah jauh beza sangat harga makanan kat sini berbanding dekat pasar kat Statebank..lebih berbaloi la katakan..Semua ada kt  sini..Sekali keluar pakai lawa-lawa,boleh cuci mata,pegang barang sana sini, makan pun ada,dapat jumpa rakyat Malaysia dan sebagainya..Alah..senang citer..CIty Centre besh lahh!!!!

No comments: