24 June 2012

Hujan Yang Turun...


Duduk dalam bus sambil baca novel. Masa hujan-hujan ni syok baca novel.
 Bukan buat ape pun dalam bus. Baik baca buku....
Sebenarnya nak amek gambar pakcik ni tertido sambil sandar kat tiang tu, tapi dia kalih lah pulak..

Anna yang pakai baju coklat lumut tu lah konduktor bus. Kalau baik dapatlah rate C= college students untuk 5 rupee. Kalau tak pekenalah harga tiket yang biasa iaitu 9 atau 10 rupee. 10 rupee sama dengan 56 sen lah kire.

Syiok owh dengar lagu instrumental  naik bus. Nak-nak bila lalu jambatan dekat sungai Nitravathi tu.


Bila dah beli baju baru, mesti nak melawa lah kan? Ahaha..rasa pelik pula combination kaler. Takpe, boleh improve.....

 Bila musim hujan ni, macam-macam kita boleh buat. Otak ni pulak ada macam-macam idea lah buat. Kejap nak buat itu,kejao nak buat ini. Tapi, kita bikin mende yang logik dek akal dan kalau boleh  'menda nak dib uat tu' mestilah seperti sambil menyelam minum air!

Antara mende yang saya teringin nak buat ialah:


Taugeh!


Hari keempat setelah dibiarkan di balkoni.

Ni tapak semaian aka ladang mini taugeh milik BAyu  sdn. bhd.


Alamak, tak berapa nak jadi lah. Bila dah bukak tutup , ada taugeh yang panjang, ada yang mengerekot,ada yang gemuk, ada yang bantut. Takpe, walaupun dah cuba carik kat google macam macam mana nak tanam taughe, yang kuar asyik iklan suruh beli togeh dia aje, sebab tu ler taugeh Bayu jadi macm ni. Air tak perlu siram sebabnyer kalau dah duduk tingkat paling atas, bilik pulak mengadap laut sudah pastilah air hujan akan terpercik sampai ke dalam bilik. Lagi-lagi kalau angin kuat, sampai basah langsir aku. Bayuu suker benor hati tengok hasil taugeh ni. Tadi pegi tuai mana yang dah matang buat mee rebus. Tengok ler Mee rebus udang suka ayam berkuah santan pedas.Nak ? Buat ler sendirik!




Itu saje entry kali ni, adiossssss!



P/S: Baru habis borak dengan keluarga. tak boleh guna skype. Tak tau nape. Akhirnya guna team viewer. Menarik. Sila cuba.

No comments: