01 March 2010

sepeninggalanku...





Ibu..Ayah..sepeninggalanku..
janganlah engkau tangisi pemergianku,
hantarlah aku dengan senyuman manismu..
kerna itulah wajah terakhir yg tersemat di mindaku..
untuk jadi kenangan tatkala aku di sini..
Aku pergi dengan senyuman..
kerna ku tahu, perpisahan ini bukan selamanya,
hanya sementara,andai Dia mengizinkan..

adek,
akak pergi untuk menuntut ilmu..
jauh di rantau orang..
sudah takdirku..
senantiasa jauh dari kamu..
tapi,
ketahuilah..
Akak sungguh RIndu kamu..
Akak SAyanG sangat kamu..
Tetap kamu DEkat di hati ku..

sepeninggalanku,
hadirkanlah aku dalam mimpimu..
mungkin bisa jadi pengubat rindu..

sepeninggalanku,
jagalah ikatan antara kamu.
kerna kamulah satu-satu HArta yang tidak ternilai bagiku..
Keluarga inilah ...hartaku..

sepeninggalanku,
peluklah patung teddy bear yg ku beri..
mungkin tidak sesuam suhu badanku..
namun,
ku kira dapat mengganti tubuhku yang jauh dari matamu...
mengganti tempat bahuku..tatkala kau mahu menangis..
menjadi teman tidurmu atau pabila kau rasa sunyi..

sepeninggalanku,
aku berdoa agar Allah tetapkan hati kalian.
agar tabah..dan sabar dlm ujian ini..
aku yakin kita akan bersatu kembali..
makan bersama,tawa riang bersama,

aku mohon supaya Allah temukan aku dan kamu..
setelah aku berjaya nanti..


wahai permata hatiku..
tunggulah kepulanganku..

No comments: