18 June 2010

Balik ke tak ?

Bismillah..

Allahhh...blackout lagi..dh kali keempat bergelap nie..ADOIII..

okay,kita revise balik..apa yang aku buat sejak bangun tidur...

well..pagi2 lagi hujan lebat...membuatkan aku begitu liattttt bangun tidur. Tambah lagi,keenakan tidur dengan selimut lembut kekuningan tompok bunga-bunga kecil yang aku guna kala kesejukan semenjak di STF lagi...

hhahah..

6.45 pagi- sarapan roti bakar ber jerm NUtella dan segelas susu sejuk jenama NAndini.

7.00pagi - keluar rumah..tgu bus datang 20 minit setrusnya..hummm, best..!! sebab tk ramai 'akka'..so more seats for me..!! yahuu..

7.20pagi - lintas depan kedai baiki motor dekat sungai..kesian..habis kedai tue tenggelam dek banjir....

7.45pagi - tiba di Kolej..Hujan lagi. Basah semua...Lihat jadual periksa. Off to class like usual. Nothing bizzare.

                     Zaty : Awe tak nak balik raya ker??
                 hawa : ok, aku kompem benau nak balik...tapi aku ttakuutttt...sebab medicine posting ooo... pastu,ader end-posting surgey lagikkk...adeyh..ape la naseb aku...huhu..tapi unit 4 rileekk je kan..??
                  Dhruv(budak Dubai) : what siti?? hehhh..just go home!! Don`t worry so much!!


10.30pagi - Posting ENT( ear,mouth ad throat) atau sekarang dikenali sbgai orthorhinolaryngology..tgu sampai 12.30tghari.Pulang tanpa attendance di beri sebab semua org tak buat homework. Saya juga. Sebabnya, saya tak tanya betul-betul ada kena tulis atau lukis diagram. SAya hanya study dan ingat. Juga tak tahu kena ada orang yg present the topic depan PG(post graduate). Aiggoo...saya ingat MIddle ear relations and something about the anatomy of external ear... tapi malas nak volunteer utk present depan Sir...Apalah aku nih..(--_______--)"


12.45tgh- Lunch bersama sahabat tercinta yg tersesat kat india nih..si zaty dan faten di Chefs.fatin makan peking noodles, zaty makan egg wrapped noodle, saya makan hhmm..kuew teow xin lai special noodle + gudbud(aiskrim campur buah-buahan,memang terkenal kat Mangalore)... gendang gendut tali kecapi,kenyang perut suka hati...yummy!! 


                zaty: yeayy!! aku dan faten dah berjaya hasut ko balik raya...heheh.. 


                hawa: mana ade..aku memang nak balik lerr..tapi, camne nak balik..aku kan 
                         ader posting medicine and surgery..


                 fatin: *khusyuk makan*


                Zaty: aku balik till 18hb sept,ko ble?


                hawa: ermm...tgk dlu adek-adek aku naek cuti ble..mayb 4hb till 12hb sept..ko
                          ble tin ??


                fatin: Aku tak tau lagi..tapi..mungkin ponteng OBG...dan ENT...half-half..
                hawa: So, aku nampak gaya aku ponteng surgery lebih laaa...adoii...takut lah aku nak ponteng banyak-banyak medicine...
                          

2.00petang - practical pathology...buat revision..yang boleh saya kenali..surelyy
                      
                                              -rhinosporidiosis 
                               -benign prostatic hyperplasia 
                               -leimyoma 
                               -Schwannoma
                                -capillary hemangioma
                                -squamous cell carcinoma
                                -basal cell carcinoma
                                -mucinous cyst adenoma
                                -lipoma
                                -osteochondroma
                                -Actinomycosis
                                -vesicular mole

tapi....yang malignant melanoma,giant cell tumour,acute appendicitis,granulation tissue,seminoma,pleomorphic adenoma memang...... tak berape nak dikenal pasti...berpinar mata tengok slide...dah le kecik..microscope pulak kabur semacam...lense microscope mmg tak pernah cuci ke anna?? adeyhhh...adeyhhh...


snap gross anatomy picture

pukul 4 ptg- selesai practical..balik rumah naek bus..beli whitener..sebab nak betulkan record pharmac malam nih..
                            

6 till 12 malam - study kejap. yuotube kejap.makan kejap.youtube kejap.makan kejap.pharmac record kejap.blog kejap.

ok..

tue jer...kalau ikut banyak tul nak tulih..tapi...mkn bertimbun pulak kerja nie kang...
heheh...
esok seminar..anjuran ENT deparment..takpe, asal makan sedap...........

No comments: