07 May 2011

Menyampah dengan Airtell


Arghh..!!!

Ha nampak itu, tanda H makasudnya High ler internet connection.


Setelah sekian lama menggunakan Airtell..

Hari ni, kau buat hal pulak ye.

Semua lah nak buat hal dengan aku hari ini.

9740840837...Nombor telefon paling cantik pernah aku dapat.

Tapi, bila dah start guna internet mobile untuk dua - tiga bulan.

Mulalalah kau nak mengada-ngada.

Tadi naik turun ofice Airtell cakap dengan customer care kat 198 pun tk jalan....

Asal nak call aje, " Your balance is too LOW to make a call.Please recharge..."

Padahal, mase kat ofice aku baru aje top up.


Well, ceruk-ceruk India ada 3G thauuu!!!! Tapi, saya tak amek lah. Mahal !!! 

Rupanya, bila dah tamat tempoh 98 rupee 2GB data usage for 1 month validity,

Kredit anda akan di tolak setiap saat dan setiap minit daripada balance anda.

Tips: sila dail *567#  untuk DEACTIVATE internet connection.

Kalau anda menerima message daripada #10 menyatakan :

                      Your internet balance is 1034 Mb. Please recharge to enjoy internet connection. 
Anda wajiblah tamatkan aje perkhidmatan internet kalau tkde rasa macam nak guna tenet. Sebab, kalau anda tak tamatkan, habis aje 2GB data usage, selepas itu anda akan di charge 5 paise per unit/min..(not sure). 

Macam kes saya, 249 rupee baru top up dah habis dah sampai 5 jam. Itu tk guna ape2 pun..cuma dapat update yahoo, dan facebook. 

FB dan Yahoo juga salah satu sebab kenapa internet anda sentiasa ON 24 jam


Makanya, kalau nak selamat. Sila DEACTIVATE internet kalau limit data 2GB sudah habis. 

p/s: Esok kena top up lagi. Adeyh..adeyh...adeyh...

No comments: